Home Germany Bild sacks its embattled editor-in-chief over affair with junior worker #englishheadline #Bild #sacks #embattled #editorinchief #affair #junior #worker

Bild sacks its embattled editor-in-chief over affair with junior worker #englishheadline #Bild #sacks #embattled #editorinchief #affair #junior #worker

by englishheadline
0 comment


Bild sacks its embattled editor-in-chief over affair with junior worker after fresh investigation by rival journalists

  • • Julian Reichelt, editor-in-chief of Bild, was sacked by the company which owns the paper, Axel Springer
  •  He was on temporary leave earlier this year after being investigated over his conduct towards female staff
  •  Mr Reichelt was later reinstated and cleared of wrongdoing by a compliance investigation 
  • Journalists at Ippen media group protested after a story about his conduct was halted by the company and not published 










 Bild has sacked its editor-in-chief today over an affair with a junior worker after fresh investigations by rival journalists.

Julian Reichelt, the editor-in-chief of Bild, Germany’s top-selling newspaper, was dismissed by its media company Axel Springer.

It follows a report published on Sunday by the New York Times containing more details of an internal probe by Axel Springer into Mr Reichelt’s affair with a trainee.

Julian Reichelt, (pictured) the editor-in-chief of Bild, Germany’s top-selling newspaper, was dismissed by its media company Axel Springer

Mr Reichelt was on temporary leave earlier this year due to an investigation into his conduct with female staff.

He was later reinstated and cleared of wrongdoing by a compliance investigation which looked into abuse of power after Bild’s publishing company said his actions did not warrant dismissal.

Mr Reichelt has denied abusing his power and authority, according to Politico. 

Axel Springer bought Politico in August and said it had ‘gained new insights’ about Mr Reichelt’s behaviour after recent press research.

Mathias Döpfner (pictured), is the chairman of media company Axel Springer, who owns Bild and dismissed Mr Reichelt today

 Mathias Döpfner (pictured), is the chairman of media company Axel Springer, who owns Bild and dismissed Mr Reichelt today

Mr Reichelt was sacked following a report published on Sunday by the New York Times containing more details of an internal probe by Axel Springer into Mr Reichelt's alleged affair with a trainee

Mr Reichelt was sacked following a report published on Sunday by the New York Times containing more details of an internal probe by Axel Springer into Mr Reichelt’s alleged affair with a trainee

 In a statement on its website the company said: ‘The management board learned that Julian Reichelt had not clearly separated private and professional matters even after the compliance proceedings were concluded in the spring’.

The statement also said Mr Reichelt ‘had not been forthcoming about the truth.’

Journalists at the newspaper group protested their publishers decision to halt an investigation into an alleged abuse of power by Mr Reichelt. 

 Ippen media group, run by publisher Dirk Ippen was accused of ‘breach of trust’ in a letter circulated on social media late on Sunday after halting a story about Mr Reichelt’s alleged  conduct which had been months in the making.

The letter was dated Friday and the report had been due to be published on Sunday.

Their investigation focused on Mr Reichelt’s alleged abuses of power. 

Ippen media group, run by publisher Dirk Ippen (pictured) was accused of 'breach of trust' in a letter circulated on social media late on Sunday

Ippen media group, run by publisher Dirk Ippen (pictured) was accused of ‘breach of trust’ in a letter circulated on social media late on Sunday

 Four members of Ippen’s investigations team said in the letter that their report would have brought ‘new and exclusive’ information to light and was thoroughly fact checked and approved by lawyers.

‘The fact that you nevertheless decided not to let us publish the story runs counter to all the rules of independent reporting,’ the letter said.

The media group defended their decision to stop the story being published. 

In a statement in response to the allegations, Axel Springer said: ‘Axel Springer is dedicated to the highest degree of transparency possible and principally does not have a problem with critical debate. 

‘But such coverage has to reach a limit where it concerns the private and confidential sphere of employees as well as – in this particular case – witnesses, who were assured of strict anonymity as part of the compliance procedure that was concluded in the spring.

‘As far as Axel Springer is aware, there was no attempt to prevent publications linked to the compliance investigation.’

Mr Reichelt has denied abusing his authority

Mr Reichelt has denied abusing his authority

The company, which owns numerous newspapers in Germany and last year acquired Buzzfeed’s German brand, denied that there had been any pressure from Axel Springer executives about the decision.

They said communication with its rival publisher on the story had been limited to ‘the usual exchange of letters between lawyers on either side that occurs in such cases.’

Axel Springer has successfully expanded its business in the United States in recent years. It owns online media company Insider and the business-oriented Morning Brew, and in August it announced a deal to buy the U.S.-based political news company Politico and the tech news site Protocol.

Axel Springer did not immediately respond to a request for comment.



.

#Bild #sacks #embattled #editorinchief #affair #junior #worker

You may also like

Leave a Comment

close